BBP

Witamy na stronie poświęconej firmie Vogtland.

Strona prowadzona jest przez BBP Dystrybucja Sp. z o.o. – autoryzowanego dystrybutora produktów VOGTLAND Autosport GmbH w Polsce.
Nasza współpraca handlowa z VOGTLAND Autosport GmbH zaczęła się w 2004 roku.
Wieloletnie doświadczenie ze sprężynami sportowymi VOGTLAND zbudowało zaufanie i upewniło nas co do wysokiej jakości tych produktów.

Uwagi do katalogu

UWAGA :
Dla właściwego doboru zestawu sprężyn, należy skonfrontować wartości obciążeń osi podane w certyfikacie TŰV z danymi z tabliczki znamionowej. Tabliczka znamionowa w postaci naklejki lub metalowej plakietki zwykle jest usytuowana w przedziale silnikowym.
Wartość oznaczona „1" to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi przedniej, a wartość oznaczona „2" to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi tylnej:

 

tabliczka

UWAGI OZNACZONE CYFRAMI W TREŚCI KATALOGU
(RUBRYKA „Anmerkungen/Notes" ) :

  1. Dla wersji z zawieszeniem sportowym obniżenie będzie mniejsze o wielkość obniżenia fabrycznego.
  2. Obniżenie w formie klina; obniżenie przedniej osi zależne od wariantu wyposażenia i masy silnika.
  3. Jak z numeru podwozia 21234
  4. Do precyzyjnego dostrojenia należy użyć oryginalnych przekładek sprężynowych Mercedesa dostępnych w różnych wysokościach 8-23mm
  5. "Heavy duty" dla modeli z pełnym wyposażeniem i silnikiem większym niż 4-o cylindrowy.
  6. Dla samochodów z korektorem sił hamowania oprócz ABE konieczne jest okazanie TÜV
  7. Nie nadaje się do pojazdów z układem samopoziomowania lub zawieszeniem pneumatycznym
  8. Dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów obniżenie może być większe.
  9. Tylko do pojazdów z pełnym wyposażeniem.
  10. Dla XR3i nie wystąpi obniżenie ale nastawy będą bardziej sportowe (twardsze)
  11. Samochody z silnikami 6-o cylindrowymi wymagają amortyzatorów sportowych (o większej sile tłumienia).
  12. Nie nadaje się do wersji kombi
  13. Od ABE-No. 9138/2.(Niemiecka homologacja typu)
  14. Dla produkowanych do 8.79 należy użyć miseczki sprężyny nr 171412341A.
  15. Bez wersji 4x4
  16. Mogą być niezbędne oryginalne miski sprężyny (oraz prawdopodobnie inne części) Volkswagena nr VW-1 H0 412 341 (duża) o 357 412 341 A (mała).
  17. Wymagane amortyzatory o skróconym skoku; zestawy zawieszeniowe Vogtland zawierają takie amortyzatory.
  18. Nie pasują do pojazdów wyposażonych w oryginalne zawieszenie sportowe.
  19. Tylko sprężyny przednie; na tylnej osi zostają oryginalne drążki skrętne lub sprężyny standardowe.
  20. Tylko sprężyny tylne; na przedniej osi zostają oryginalne drążki skrętne lub sprężyny standardowe.
  21. Wszystkie kombinacje koło/opona dopuszczalne przez producenta pojazdu i instytucje certfikujące są dozwolone.
  22. Siłę tłumienia można regulować na samochodzie tylko w amortyztorach przednich.
  23. W niektórych specyficznych przypadkach może wystąpić brak dostatecznego luzu pomiędzy wałem napędowym a drążkiem stabilizatora. Zaleca się w tych przypadkach zastosowanie modyfikowanego stabilizatora - dla zestawów gwintowanych część nr 968 550 000, dla zestawów sportowych należy użyć oryginalnego, dłuższego drążka kierowniczego VW/Audi
  24. Regulacja wysokości na przedniej i tylnej osi - gwintowane korpusy amoryzatorów.
  25. Regulacja wysokości na przedniej i tylnej osi - gwintowany korpus amoryzatora z przodu i gwintowany adpater sprężyny( amortyzator oddzielnie) z tyłu.
  26. Regulacja wysokości tylko z przodu (gwintowany korpus amortyzatora); z tyłu tylko sprężyny o stałym obniżeniu i oddzielnie amortyzatory.
  27. Może wymagać pierścieni dystansowych nawet do oryginalnych felg i opon.
  28. Samopoziomowanie należy wyłączyć.
  29. Regulacja wysokości z przodu (gwintowany korpus amortyzatora); tył regulowany przez napięcie drążka skrętnego.
  30. Możliwość regulacji tłumienia na samochodzie
  31. Regulacja tłumienia tylko po zdemontowaniu z samochodu.
  32. Przednie światła kierunkowskazów (§76/756 EG) powinny być na wysokości minimum 350 mm. Użyj części Alfa Romeo nr katalog.: 46226968.
  33. Dla samochodów wyprodukowanych przed 04/02 widoczny jest gwint na tłoczysku; dla wyprodukowanych po 04/02 gwint na tłoczysku jest niewidoczny.
  34. Tylko do samochodów, w których tylny amortyzator mocowany jest u dołu śrubą M10 (1.0i, 1.2i, 1.7Di).
  35. Tylko do samochodów, w których tylny amortyzator mocowany jest u dołu śrubą M14 (1.4i, 1.8i, 1.3CDTi, 1.7DTi, 1.7CDTi)
  36. Przedni amortyzator:kompletna kolumna część nr: 966404, 966406, 966407, 966322, 960422, 969423, 960423, 960462.
  37. Przedni amortyzator: wkład do kolumny
  38. Amortyzator tylko do samochodów europejskich
  39. Jeżeli średnica wału napędowego jest większa niż 42mm, maksymalne dozwolone obniżenie jest mniejsze o 15mm
  40. Wewnętrzna odległość między wspornikami amortyzatora przedniego musi wynosić 27mm
  41. Od nadwozia nr: Y na 10-tej pozycji
  42. Do samochodów z kolumną o średnicy 50mm.
  43. Do samochodów z kolumną o średnicy 55mm.
  44. Dla samochodów wyprodukowanych pomiędzy 10/91 a 5/92, górne mocowanie musi być zastąpione częścią nr BMW 31.331.090.467.
  45. do 1998 (VIN do: 8DX199999)
  46. drążek kierowniczy nr 968220, 968221 niezbędny do obniżeń większych od 40mm
  47. Po zamontowaniu odstęp pomiędzy kołem a kolumna zawieszenia musi mieć wielkość conajmniej 5mm. Jeśli jest mniejszy, należy użyć pierścieni dystansowych.
  48. Audi: modele produkowane do 04.00', VW do 09.99'
  49. Audi: modele produkowane od 05.00', VW od 10.99'
  50. Bez 16V, odstęp śrub we wsporniku kolumny przedniej 52mm
  51. Bez 16V, odstęp śrub we wsporniku kolumny przedniej 54 mm.
  52. bez Rallye, TD, Genty, CT, CTI, GTI.
  53. Modele z produkcji do 8.04, bez 2.0T, 3.0V6 CDTI, bez IDS
  54. Modele z produkcji po 8.04, bez 2.0T, 3.0V6 CDTI, bez IDS
  55. Do modeli z mocowaniem typu "oko" w amortyzatorze tylnym
  56. Do modeli z mocowaniem typu "szekla" w amortyzatorze tylnym
  57. Nie do modeli produkowanych po 2004r.
  58. W amortyzatorze przednim sprawdź rozstaw blach wspornika: wymiar wewnętrzny wynosi 23mm; rozstaw otworów na śruby wynosi 52mm
  59. Tylko do samochodów z napędem 4x4 (4WD)
  60. Dla samochodów z EDC wymagane dodatkowe części. Przód (również silniki 8-cylindrowe) części BMW nr katalogowy: łożysko 31331091709, pierścień 31331116983 , osłona przeciwkurzowa 31331110196.Tył: części BMW nr katalogowy: łożysko 33521091710, 33521090282, pierścień 33521092986 uszczelniacz przeciwkurzowy 31331137 932, odbój 33531091031.
  61. Fabryczne zawieszenie pneumatyczne nie jest usuwane; tylny sportowy amortyzator z zestawu wspólpracuje z zawieszeniem pneumatycznym.
  62. Nie pasuje do samochodów z elektronicznie regulowanym tłumieniem.
  63. Dla samochodów wyprodukowanych przed 6/92, należy użyć innego zespołu górnego ułożyskowania: wg numeracji BMW części: łożysko 31336764947, pierścień 31331116983 uszczelnienie przeciwkurzowe 31331110196.
  64. Bez elektr. Regulacji siły tłumienia, bez IDS+
  65. Dla samochodów z samopoziomowaniem wymagane dodatkowe części: numery w katalogu Audi: łożysko 8E0512121E podparcie sprężyny 8E0512149H, odbój 4B0512131Q
  66. Adaptor "plug&play" dołączony (właściwy dla danego modelu)
  67. Adaptor "plug&play" (właściwy dla danego modelu) występuje jako opcja dodatkowa
  68. Tylko do samochodów z zawieszeniem pneumatycznym
  69. Tylko do samochodów z zawieszeniem ABC
  70. Od numeru VIN: Turbo: 4LA83740, S: 4LA48416, V6: 4LA01526, USA Turbo: 4LA93466, USA S: 4LA6&74337, USA V6: 4LA21527
  71. Tylko do zawieszenia Multilink z tyłu
  72. Tylko do zawieszenia z belką skrętna

TÜV Z certyfikatem TÜV. Dla pojazdów użytkowanych na bazie indywidualnego dopuszczenia (EBE) wymagane dopuszczenie wg par.21 StvZo. Zestawy bez TÜV mogą być zamawiane na eksport.
i.V. W przygotowaniu,-zapytaj.
(...) Uwagi w nawiasach tylko do zestawów
AV Wyprzedaż

 

BMW

modul vdf federn de

Adres

BBP Dystrybucja Sp. z o.o.

 

ul. Jana Pawła II 7
Warszawa-Wesoła

Kontakt

tel. 22 773 04 20
fax. 22 773 18 97

 

 

© Noty prawne

  • Polityka prywatności